onsdag 2 september 2009

blingbling

~W H A T E V E R I T T A K E S ~
sitter här framför min älskade data och lyssnar på leona lewis gamla skiva , rätt bra faktiskt.
ska göra läxan och sånt också snart , och se top model jao .

Sitter också och tänker på hur allt var när man va liten , det är helt sjukt hur allt har förändras , ja jag hade ju nt tänkt att jag skulle gå runt med napp och sånt men på nått sett känns det som att allt var mycket lättare när man var liten. Man behövde inte tänka på nått , man kunde bara gå till dagis/skolan i lixom gula byxor och rosa flis tröja , nä men jag menar ,man behövde nt tänka på hur man såg ut . Man kunde gå runt utan smink utan att nån kollade konstigt på en , kunde vara sig själv för allt & alla , vilket man kan nu också men inte på samma sätt .
Nu är det så stor press för alla , man MÅSTE ha ett spesiellt utseende och MÅSTE ha en viss klädstil man MÅSTE snacka på ett visst sett och bete sig på ett visst sett annars räknas man som udda och ''konstig'' , vad händer med folket lixom ? en fråga som jag undrat länge . Varför nt ta alla för dom personerna dom är ? alla i hela världen är olika och ser olika ut , även om man är typ enex twins ? ALLA är olika och man ska acseptera alla ( eller hur det stavas) så som dom är . men japp .
I bland kan jag tycka att det är lite synd när man ser typ folk som är , ja typ 11- 12 och har extremt mkt smik och har fixat håret i 1 timme och bara tänker på utseendet och vad som säger och gör . Jamenar lev livet och ha kul så länge du är typ ett barn ? Dom är ju på långa vägar inte så mkt sej själva om de beter sig som 18 åringar när dom är typ 11 : grow up ! men iaf , allt vad så mkt lättare när man var mindre , man hade inga problem och behövde inte oroa sig för nått .
i wanna go back to the life that you lives when you where a little child.
a life that was problem free.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar