onsdag 4 november 2009

snön faller vit !

ikow , bild i repris .men det får ni stå ut med :)
hej bloggen!
nu har det börjat snöa! ( där jag bor iallafall) eller jag vet
inte riktigt vad man ska kalla de. Det snöar lite från och till ,
inte alls mycket, men det räckar ändå. Det är ju tanken som räknas ;)
men imorgon har ju allt smällt bort som vanligt ,
sånt dåligt väder som vi har. fast det har inte lagt sig , det snöa
ett tag sen kom tråkigt regn fram igen..
--
nu till en helt annan sak . idag var det ju spruta mot svininfluensan.
klassen fick gå till en sal där alla stod på kö . Mitt hjärta kändes som
att hoppas ut ur mig själv och inprincip hela jag skakade i 180 %.
jag gick fram och satte mig på en stol men folk vid min sida ,
det var nog en av de tilfälleen då jag varit så sjukt rädd.
vet inte varför men det var hela situvationen (staving?) och att
se den nålen men sprutan och allt made me feel sick to my stomack ,
jag tog ett djupt andetag , eller ja , ganska många som jag
kallade djupa men som messt var hektiska och snabba ,
fick typ ingen luft , tåren rann ner för min kind
och jag kände den långa nålen komma in i min vänstra överarm.
efter några väldigt långa sekunder var den ute.
folk snackade men mig som bara den för att försöka
lugna mig men jag hörde ingenting bara mina egna andetag av rädsla.
men sen var det iallafall över och jag försökte att ta
några djupa andetag till för att lugna mig själv.
reste mig och gick därifrån.

nu är det ätligen över och jag hoppas att det dröjer flera
århundraden innan det behövs göras igen .
usch bara jag tänker på det så ryser jag.
det spänner nu också fast jag får hoppas att det ska gå över.
haha sitter här som ett mongo och skriver men en hand på tangentbordet.
aja , nu ska jag plugga vidare. har en massa saker at göra till imorgon .
puss & kram!


I DONT WANNA BROKEN HEARTS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar