fredag 9 oktober 2009

det gäller att öppna ögonen för den så kallade verkligheten.


hej bloggen , just nu sitter jag här framför datan och har precis platat hårte och lagt en ny mejk i mitt fejs , vet inte direkt varör men jag är rastlös , och har inget att göra så det fick ble så.
jag sitter också och funderar lite på vad alla vi småungar spenderar våra liv i varje dag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
idag var men i skolan och så , slutade tidigt så de va rät najs. Känner att jag har lite press på mej när det gäller betyg o så . Inte at nån annan pressar mej utan , jag press mig själv och har höga krav på mig själv . Jag vet vad jag klara av och inte . Så därför gäller det att , även nu i åttan för mej att plugga rejält. Javet, alla ba : nej , men du ska köpa i 9:an ist, men varför inte föra det nu också lixom? ähe, jag vet iinte det är kanske för jag inte är så van med så mkt läxa och att jag får betyg nu , men det är faktiskt nu så mkt läxor just , så det är rätt najs. Men jamenar det är ju inte alls som i 7:an . Tänk att jag gått i skolan i hela 7 år . och lite till. 7 hela år i skolan , räcker det inte snart ? jag vill bara att det ska vara sista dagen av 9:an typ imorgon så man kan börja en helt ny start och börja om , ingen känner ingen , alla känner alla. Jag vill bara sluta på denna så kallade skola jag nu går på : tänk , endå alla barn i åldern 7-16 spenderar sina liv i hela 9 år . Vid katedern i våran älskade skola , undra vem som kom på de? att vi ska vara när så länge ? Aja, kanske lite sena att sitta och fundera på nu när jag har typ 1,5 år kvar.
But thats life you know. nothings gonna change'
japp , det var mina tankar i huviudet nu :)
skriver sen , puss & kram!

2 kommentarer: