måndag 26 oktober 2009

you rock my world!

im a peace freak.
hej bloggen , in back .
sitter inne och e på datan , bloggar ,
lyssnar musik och redigerar bilder.
nu när det ju lov ,så jag passar på och göra
sånt som jag oftast inte hinner annars .
otroligt skönt ! bara ta ledigt från verkligheten och göra det man
egentligen vill göra fast man inte har tid elr aja
( nu snackar jag för mig själv) men på vardagarna
har jag typ ingen tid alls för skolan ta upp mkt av den osv.
men jag längtar redan till nästa lov , och nästa , och nästa .
men aja , nu till något helt annat . idag fick jag skolkatalogen
och mig ska vi ju nt prata om , det liknar ju inte ens jag.
& en annan sak jag tänkt på det är vad folk verkligen klär
upp sig för skolfottot och det kan jag ju förstå men lixom
att ta sjukt mycket smink i facet att man knappast känner igen dom :
det är som om att folk (tjejer) inte vill eller vågar visa sig utan smink
. nu snackar jag ju naturligtvis inte om alla tjejer
i min ålder utan bara vissa folk som men ser ,
i skolkatalogen tex. det är som om de skäms över hur som
ser ut bakom spacklet. men nu ska ju inte
jag sitta här och babbla , jag smikar ju mig inprincip
varje dag i skolan. men inte överdrivet mkt .
men tänk efter. när man var liten så va man sån nervös och
kände sig extra fin när man hade tagit mammas
knallrosa läppstift och sagt :'' titta mamma ,
så fin jag är , jag är en prinsessa !''
och nu är det som folk blir nervösa och vill
inte visa sig själva utan smik . som om att man
skulle vara vackrare med smink , att man inte skulle
vara snyggare naturlig , asså som man egentligen ser ut?
så visa hur ni ser ut ! skäms inte över er själv .
nu menar ju inte jag att jag vill att alla ska skippa sminket
helt och att folk med överdrivet mkt smink
skulle vara fula , absolut inte ! jag menar bara att man
ska vara nöjd med hur man ser ut och inte känna att
men är mkt snyggare med 5 lager brunkräm.
var nöjd med hur du ser ut , och försök inte se ut som
nån annan för alla miljarder på jorden ser olika ut.
just be yourself dont never change youre style'
skriver sen , puss &kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar